Fundacja Plenerownia z Huciska zaprasza do udziału w konkursie uczniów i nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Celem konkursu jest rozwijanie wśród uczniów zainteresowania dziedzictwem kulturowym, zwłaszcza regionalnym oraz kształtowanie kompetencji matematycznych, poprzez ukazanie praktycznego zastosowania matematyki w życiu codziennym i otoczeniu na przestrzeni czasu.
Zadaniem konkursowym jest WYMYŚLENIE miejsca związanego z lokalnym dziedzictwem, warte obejrzenia oraz wskazanie w jaki sposób da się je powiązać z matematyką.
Należy sprawdzić, czy da się np. rozwijać umiejętności matematyczne w izbie tradycji, poszerzać wiedzę z matematyki spacerując między zabytkowymi kamieniczkami, dokonywać obliczeń w cieniu pomnika, odkrywać symbolikę liczb zwiedzając zamek albo jakie postaci ze świata matematyki lub karty z jej historii są związane z wiekowym budynkiem w okolicy.
Drugą częścią konkursu jest ZORGANIZOWANIE WYDARZENIA lub innego przedsięwzięcia związanego z wytypowanymi przez siebie wątkami np. spacer, wycieczka, zajęcia edukacyjne, warsztat, pokaz, grę terenową, wystaw, publikację, filmik lub inne.
Relacje z wydarzenia należy PRZESŁAĆ do połowy października na adres: plenerownia@gmail.com . Nadesłane prace posłużą do opracowania BROSZURY z propozycją matematycznej trasy zwiedzania polskiego dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego.
Prace konkursowe oceni jury a autorzy najciekawszych relacji otrzymają nagrody książkowe, przyznawane w tych trzech kategoriach.
Organizatorem konkursu jest Fundacja Plenerownia www.plenerownia.com a patronat nad nim objęli Stowarzyszenie Historyków Sztuki oddział Kraków, Sztuka na kółkach oraz Pracownia Kulturalna. Konkurs jest częścią projektu pn. „Wakacyjne wyprawki matematyczne”, realizowanego dzięki dotacji Fundacji mBanku.
Fundacja ma nadzieję, że w czasie przyszłorocznych wakacji mapka posłuży wszystkim zainteresowanym do organizacji wakacyjnych wyprawek matematycznych.
Dziedzictwo + matematyka = przestrzeń wyobraźni.
Zachęcamy do udziału w konkursie.